08 May, 2009

تفاءل يا أخي




إيه الناس دي كل شوية تكتبلي انك مضايق ومخنوق والدنيا ملطشة معاك

أنت إلي بإيدك تغير حياتك للأحسن مفيش حد حيساعدك غير نفسك إلي يبيعك بيعه وإلي يشتريك خليك معاة علي طول وإلي يبيعك مرة حيبيعك ألف مرة يا عم

النهاردة كنت راكب العربية وكنت رايح أصلي في النادي قولت أشغل قرأن سمعت صورة الأسراء بصوت مشاري راشد طبعا بصرف النظر عن صوته الرائع أو طبعا الأعجاز القرأني في المقام الأول لكن مخي وقف عند أية أنا مش حافظ الأية نفسها بس عارف معناها

معناها إن ربنا سبحانه وتعالي خلقلنا الدنيا دي مليانة نعم وخير علشان الأنسان لكن الأنسان مش بيشكر

دي حقيقة في كتير حيقولوا ما أحنا بنقول الحمد لله بس هل بتقولها مخلصة النية
يعني حصلت معاك حاجة وحشة
بتقول الحمد لله بصفاء نية ولا بتقولها كدة وخلاص

أيا كان الطريقة برده المهم إنك تقولها

مفيش واحد معندوش مشاكل ممكن تعيش من غير مشاكل للحظة أو لساعة أو ليوم أو حتي شهر لكن أنت إلي بتهرب منها حاول تحلها أو أنساها خالص أنا قررت أنسي مشاكلي وإلي أعرف احله منها أكيد ححله

بس مش حزعل وأعيش في حزن علي حاجة حصلت وأنتهت حسيب الموضوع للظروف وحفكر في إلي معايا دلوقتي وقد إيه أنا في نعمة في كتير محرومين منها أنا عندي أب وأم بجد أفخر بيهم عندي أصدقاء رائعين بصراحة ممكن يكون في بينا خلافات بس في النهاية أحنا أخوات

ولا أيه يا أسامة ياسر

أصل أنا وهو عصبيين أووووي وقفلنا مع بعض بس برده أحنا أخوات أمال حلعب علي لاب مين أغير لابي وحبيعك علي طول
بس مش حقدر أبيع أخويا برده دة انا بفتكرك لما ببص في المراية
هههههههههههههههههههههههه

ولازم أشكر ربنا علي أخويا محمد هوة غلس أوي أة ومش طالع لأخوه غير في الكتابة بالشمال بس والله عسل وبحبه أوووووووووووووووووووي
ربنا يخليه ليا

وكمان مقدرش أنسي أحمل حاجة في حياتي

إلي مش بنساها ولا حنساها وبتوحشني وهي معايا

ولما بفكر فيها وأبص لفلاشتي إلي متعلق فيها هديتها ليا

ببقي مبسوووووووط أوي
وفرحان إن ربنا رزقني

بنعم الأخت
عرفتها وأنا شبة يائس وحتي بعد ما عرفتها فضلت يائس بس هي مش بتستسلم كان ديما جنبي وبتخاف عليا أوووووووووووووووووووووووووووي أكتر من نفسي

ربنا يخليها ليا يا رب

أنا دلوقتي متفاءل إن إلي جاي أحسن إن شاء الله

ما دام معايا ماما وبابا
أخويا محمد

أختي هبة

أصحابي وأخواتي

أسامة ياسر
أحمد فهمي
ياسر يسري
أسامة فتحي بلح
شريف
أحمد عبد الوهاب عفشة
تشي أحمد أبراهيم
رامي غراب
أسامة حميدة
علي أحمد
مؤمن

والله خايف انسي حد

بس والله كلكم أخواتي وأصحابي

وببقي حاسس إني قوي وأنا معاكم

ربنا ما يحرمنا من بعض جميعا

2 Replays:

Bola 7elmi said...

ايوااااااااااااا

هو دا التفاؤل ,,

أصل أنا وهو عصبيين أووووي وقفلنا مع بعض بس برده أحنا أخوات

>> فكرتني بجمله .. كنت بسمعها بس مكنتش اعرف معناه .. لما يقولو "دي مصارين البطن بتتخانق" .. ههههههههههههههه... أهم حاجه إنك انت وهو فاهمين بعض حابين بعض <<


>> د انا بفتكرك لما ببص فـ المرايه

تفتكر .. فـ أحسن من كدا مشاعر


ربنا يخليلك أصحابك عنتر
و نبقى ديما متفاؤل


وبهدي أغنية .. هعيشها بالطول و العرض .. ومش هنزعل ابدا من بعض
دي الدنيا حلوه .. بمبي
وإيييييييييييييييه







سلامي ليك :)

7oR@$ said...

ههههههههههههههههههههه

ما أنت مش فاهمة أصله كان خبطني في شفتي قبل كدة بركبته وأحنا بنلعب كورة وعملت خياطة فيها وكدة ههههههههههههههه علشان كدة بقول بفتكره لما ببص في المراية هههههههههههههه
التفاؤل حاجة جميلة أوي بس بجد بخاف من الأيام إلي مش عارف مخبيالي إيه

يلا أدينا عايشين

سلامي ليكي وإن شاء الله زيارتك مش حتكون الأخيرة وأنا إن شاء الله أزور بلوجك

أحمد عنتر
حورس