26 March, 2009

شعور بالوحدة




عرفت طعم والوحدة وإن فعلا مليش حد الأسبوع إلي فات لما تعبت وكنت سخن ومش قادر أقف وملقتش حد جنبي يقولي مالك حتي ولا يجبلي كباية مية
أكتشفت إني لو مت أو حصلي حاجة حبقي كلب وراح ولا حيهم حد
أكتشفت إني مليش حد فعلا
إن كل واحد بيفكر في نفسه ومش بيفكر في أي حد تاني أنا لو كنت مت في الأوضة محدش كان حس بيا
حاسس إن في حجر علي صدري ومش قادر اخد نفسي حاسس إني تعبان
جوايا ضيق وحزن وخوف خوف لما بفكر في إلي فات وبخاف يحصل تاني حصلي حاجات كتير أوي عمرها ما حصلتلي في طول حياتي
خايف أشوف إلي حصل دة تاني أو أشوف اكتر منه
خايف ناس عزيزة عليا تسيبني
خايف من الأيام
خايف من التفكير في بكرة
خايف من الناس
خايف من الغدر
كله بيبان قدامي كويس
بس معرفش بيفكر في إيه من ورايا

حقيقي خايف وتعبان

بكرة الوحدة

3 Replays:

سهر الليالي said...

نفسي تنسي الحزن شويه
انا بحس ان انت اللي متمسك بيه
ليه موقف حياتك علي مواقف او اشخاص
لو مش معاك يبقي الحياه سوده ومليانه حزنه
ليه بتخنق نفسك
ليه لما قررت تشوف الدنيا بشكل تاني وتبعد عن الحزن مش نفذت دا
علي فكره اي حاجه واي حد في الدنيا مش مهم طالما بيسبلنا الم او حزن
وحط مليون خط تحت اي حد
وبالنسبه للماضي انساه
وان هو حاول يعيد نفسه انت امنعه
مفش حد هيقدر يساعدك غير نفسك
وحاول مش تعتمد علي حد عشان مش تحس انهم بيخذلوك وكمان عشان مش تحس الوحده
وخليك دايما فاكر ان ربنا معاك
ولو دورت شويه او فكرت بشكل تاني
هتلاقي ان ممكن تعمل حاجات كتير تضيع احساس الوحده او الاحتياج
حط في بالك دايما ان انت مش محتاج لحد
وعيش

7oR@$ said...

ومين قالك إني أنا اصلا محتاج لحد ولا بهتم بحد أنا أصلا مبقاش بيفرق معايا حد بس في نفس الوقت في أشخاص في حياتي مينفعش أغفل عنهم علشان هما مش أي حد زي ماما وبابا وأخويا وأختي

وحطي تحت أختي مليون خط ههههههههههههههه

أما الشعور بالوحدة كان ناتج من إني كنت مريض وملقتش حد يسأل عليا ولا يجبلي كباية مية حسيت وقتها إني فعلا وحيد ومليش حد ولو كنت مجتش الكلية خالص مكنش حد حيفكر يسأل عليا ولا يقول مجاش ليه النهاردة

كل واحد ليه حياته مينفعش ألوم حد إنه مهتمش بيا

شكرا علي ردك الجميل من شخصية أجمل

حورس

نبض اسكندرية said...

ربنا يخفف عنك والف سلامة عليك يا احمد